یک راه آسان برای انجام یوگا برای مبتدی‌ها [تصویر]
  • heart icon 1 پسند
  • calendar icon 10 فروردین 1401

یک راه آسان برای انجام یوگا برای مبتدی‌ها

یک راه آسان برای انجام یوگا برای مبتدی‌ها همیشه وقتی صحبت از یوگا می‌شود معمولا یاد مرتاض‌های هندی می‌افتیم که صاف و بدون قوز نشسته‌اند و چشمانشان بسته است؛ اما آیا واقعا یوگا فقط به همین شکل است؟ چقدر با این ورزش آشنایی دارید؟ پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم از علاقه‌مندان یادگیری یوگا هستید برای […]

یک راه آسان برای انجام یوگا برای مبتدی‌ها

همیشه وقتی صحبت از یوگا می‌شود معمولا یاد مرتاض‌های هندی می‌افتیم که صاف و بدون قوز نشسته‌اند و چشمانشان بسته است؛ اما آیا واقعا یوگا فقط به همین شکل است؟ چقدر با این ورزش آشنایی دارید؟ پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم از علاقه‌مندان یادگیری یوگا هستید برای کسب اطلاعات بیشتر خواندن این مقاله را از دست ندهید.
از بین تمام ورزش‌ها یوگا علاوه بر کمک به حفظ سلامت بدن، اثر ویژه‌ای در تقویت روحیه و افزایش انرژی مثبت دارد. یوگا توانایی‌های جسمی و ذهنی شما را رشد می‌دهد و کمک می‌کند تا روحیه و اراده قوی‌تری در برابر سختی‌ها و مشکلات داشته باشید و از زندگی باکیفیت‌تری برخوردار شوید.

در این مطلب می‌خواهیم از مزایای انجام یوگا حرف بزنیم و یک راه موثر برای آموزش یوگا مبتدی در منزل را به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.


یوگا و تاثیرات آن بر حفظ سلامت

یوگا یک ورزش قدیمی و جامع بوده که از کشور هند منشأ گرفته است. این ورزش به تعادل بدن، ذهن و روح کمک می‌کند. بعد از قرن نوزدهم تعداد علاقه‌مندان به یوگا افزایش یافت تا جایی که در حال حاضر بیش از 300 میلیون نفر در سراسر جهان از این ورزش استقبال کرده‌اند و برای رسیدن به تعادل روحی و روانی و روحیه‌ای بهتر از آن کمک می‌گیرند.

امروزه با وجود مشغله‌های کاری و فکری کنترل سطح استرس و داشتن سلامت روح و روان به یک چالش تبدیل شده است. در نتیجه با وجود این همه دلیل برای اینکه زانوی غم به بغل بگیرید، بسیار حیاتی است که به فعالیت‌هایی روی بیاورید که برای سلامتی شما مفید باشند و در عین حال از انجام دادنشان لذت ببرید. یوگا کمک می‌کند که شما بدنی سالم‌تر و انعطاف‌پذیرتر داشته باشید؛ همچنین روند پیری را کند می‌کند و تمرکز شما را افزایش می‌دهد.


گروه مناسب افراد برای انجام یوگا

فرقی ندارد که شما یک کودک هستید یا یک فرد مسن؛ افراد با گروه‌های مختلف سنی می‌توانند این ورزش را در پیش بگیرند و از اثرات مثبت آن در زندگی خود بهره‌مند شوند. شاید برایتان جالب باشد ولی این ورزش حتی برای افراد مبتلا به مشکلات کمر، سالمندان، زنان باردار و خانم‌های یائسه هم بسیار مفید است و در افزایش تندرستی و سلامت این افراد تاثیر چشمگیری دارد.

طبق تحقیقاتی که انجام شده این موضوع ثابت شده است که یوگا از دشمنان «بیماری‌های شایع قرن حاضر» است و احتمال ابتلا به چاقی، فشار خون بالا، دیابت و اختلال خواب را کاهش می‌دهد و حتی در بهبود وضعیت هر کدام از این بیماری‌های بسیار موثر است. این ورزش به حدی مهم و پرفایده بوده که در دولت آلمان، هزینه دوره‌های یوگا توسط شرکت‌های بیمه پرداخت می‌شود تا امکان دسترسی به این ورزش در اختیار همگان قرار بگیرد.
حالا سوالی که پیش می‌آید این است که آیا امروزه همه می‌توانند به کلاس یوگا دسترسی داشته باشند؟ چه مشکلاتی بر سر راه شما برای شروع ورزش یوگا وجود دارد؟

سختی‌ها و مشکلات کلاس یوگای حضوری

یوگا علاوه بر تقویت روحیه باعث افزایش سلامتی و قدرت بدنی شما می‌شود اما آیا همه امکان استفاده از کلاس‌های حضوری یوگا را دارند؟ البته که نه! تعداد زیادی از مردم در مناطق و شهرهایی زندگی می‌کنند که از نظر دسترسی به امکانات محروم هستند، در نتیجه پیدا کردن محیط ورزشی مناسب در محل زندگیشان به همراه یک مربی مجرب عملاً برای آن‌ها غیرممکن است.

همچنین یکی از مهم‌ترین نقص‌های کلاس‌های حضوری محدودیت مکانی و زمانی آن‌ها است. مشغله‌های زندگی پایان‌ناپذیر هستند؛ ممکن است شما یک مادر باشید که اغلب ساعات روز را با کودکتان سپری می‌کنید و نمی‌توانید در یک کلاس حضوری شرکت کنید.

ممکن است شما یک فرد شاغل باشید که اغلب ساعات روز با مسائل کاری دست و پنجه نرم می‌کنید و امکان حاضر شدن در کلاس را در یک ساعت و مکان مشخص ندارید. در نتیجه اگر شما هم درگیر این مسائل هستید باید گفت که شرکت در کلاس حضوری گزینه خوبی برای شما نیست؛ پس چه کار باید کرد؟


مزایای کلاس ورزشی آنلاین یوگا

با وجود این که خیلی از افراد از فضای مجازی و اینترنت گله می‌کنند و آن را عامل اصلی دوری افراد و بسیاری از مشکلات می‌دانند، اما حقیقت ماجرا این است که زندگی در عصر ارتباطات انجام خیلی از کارها را راحت‌تر کرده است.
اگر شما علاقه‌مند به شرکت در کلاس آنلاین یوگا هستید دیگر لازم نیست تا ساعت‌های طولانی در ترافیک بمانید و بابت هدر رفتن وقتتان ناراحت باشید. دیگر مسافت طولانی و زندگی در مناطق محروم نمی‌تواند مانعی برای دور شدن شما از ورزش باشد. اگر جزو آن دسته افرادی هستید که یک سر دارند و هزار سودا، می‌خواهیم روشی را به شما معرفی کنیم که بتوانید با برنامه‌ای منعطف ورزش را در روتین زندگی خود جا داده و قدم موثری در مسیر سلامتی و تندرستی خود بردارید.

وبسایت فیتیلیو یک پلتفرم اشتراک ویدیوی ورزشی است که شما با خرید اکانت ماهانه می‌توانید به راحتی به مجموعه بسیار زیادی از ویدیوهای ورزشی دسترسی داشته باشید و ورزش کردن را در کنار مربیان مجرب شروع کنید.
پس به جای این که با حسرت در اکسپلور اینستاگرام بگردید و پیج‌‌های یوگا را فالو و لایک کنید کافی است با چند کلیک وبسایت فیتیلیو را باز کنید و از امکانات ارزشمند این سایت بهره ببرید.


یوگا مبتدی در منزل به کمک فیتیلیو

اگر تا به حال کلمه «یوگا» را در گوگل سرچ کرده باشید احتمالا با سیل عظیمی از ویدیوهای آموزشی یوگا مواجه شده‌اید. در قدم بعدی شاید روی یکی از آن‌ها کلیک کرده و خواسته‌اید که از آن روز به طور حرفه‌ای یوگا را شروع کنید اما متاسفانه همه چیز آن‌طور که انتظار داشتید پیش نرفت؛ چرا؟

بله؛ چون شما باید به شکل درست و از راه درست این ورزش حرفه‌ای را شروع کنید. بسیار مهم است که شما ورزش یوگا را با ویدیوی ورزشی مناسب با سطحتان پیش بگیرید. در وبسایت فیتیلیو شما با یک مربی آنلاین ورزش یوگا را از سطح مبتدی شروع کرده و قدم به قدم پیش می‌روید.

با مداومت و پایبندی به برنامه ورزشی خود کم کم قوای بدنی شما افزایش پیدا می‌کند. در این مرحله شما نیاز به تمرین بیشتر دارید تا به مهارت کافی برسید و به تدریج با کمک ویدیوی ورزشی سطح خود را بالاتر برده و حرفه‌ای شوید.


مزایای آموزش یوگا مبتدی در منزل به کمک فیتیلیو

آیا از هزینه یک ماه استفاده از باشگاه حضوری خبر دارید؟ آیا در رابطه با قیمت کلاس‌های حضوری یوگا پرس و جو کرده‌اید؟ متاسفانه بحث هزینه یکی از مواردی است که باعث می‌شود خیلی از مردم قید ورزش را بزنند و آن را کنار بگذارند.

در حالی که امروزه به کمک ورزش آنلاین این مشکل حل شده است. وبسایت فیتیلیو این امکان را در اختیار شما قرار داده که با پرداخت هزینه‌ای بسیار کم‌تر از خدمات این پلتفرم استفاده کنید و شادابی و تندرستی را برای خود به ارمغان بیاورید. شما از همین حالا از طریق این لینک می‌توانید یک پلن یک تا سه ماهه برای ورزش خود بریزید و یوگا را تحت نظر مربی آنلاین پیش ببرید.

البته علاوه بر این موضوع فیتیلیو شامل امکانات و خدمات رایگان هم هست که شما حتی بدون نیاز به پرداخت یک ریال هم می‌توانید از این امکانات استفاده کنید و از تجربه حضور خود در وبسایت لذت ببرید.
همان‌طور که قبلا به این مسئله اشاره شد یکی از مزایای کلاس یوگای آنلاین این است که شما محدود به مکان نیستید. پس برای ورزش کردن لازم نیست که همیشه سیستم کامپیوتر یا لپ‌تاپ خود را به همراه داشته باشید تا از طریق آن ورزش کنید. شما از طریق وب اپلیکیشن فیتیلیو هم نسخه اندروید و هم در هر مکان و هر ساعتی از شبانه روز می‌توانید وارد نرم‌افزار شده و شروع به ورزش کنید. حالا دیگر هر کجای این دنیا باشگاه ورزشی شماست.


شما بعد از یک روز شلوغ و پرکار، در ساعات پایانی روز، می‌توانید وارد سایت یا اپلیکیشن فیتیلیو شده و با انجام چند حرکت کششی یوگا خستگی کل روز را از تن خود به در کنید. حتی اگر مبتدی هستید و تا به حال سراغ یوگا نرفته‌اید اصلا جای نگرانی نیست چون به کمک این پلتفرم شما می‌توانید یوگا مبتدی را در منزل یاد بگیرید و از مزایای این ورزش پرفایده بهره‌مند شوید.

علاوه بر همه این‌ها، بگذارید تا یک پیشنهاد جالب به شما بدهیم. حتما تا به حال برای خود شما هم پیش آمده که به خاطر یک مناسبت خاص قصد هدیه دادن به یکی از عزیزانتان را داشته باشید ولی هیچ گزینه مناسبی به ذهنتان نرسد. خرید اشتراک یک تا سه ماهه فیتیلیو برای عزیزتان می‌تواند یکی از مناسب‌ترین هدیه‌ها باشد؛ چرا؟ چون شما با خرید این اشتراک این احساس را به نزدیکانتان می‌دهید که سلامت جسم و روح آن‌ها برای شما مهم است و از هر فرصتی برای ارتقای سطح سلامت و تقویت روحیه عزیزانتان استفاده می‌کنید.
پس دیگر بهانه بس است. همین حالا وارد سایت شده و از خدمات ورزش آنلاین بهره‌مند شوید. اگر تا به امروز منتظر روزی بودید که به باشگاه بروید ولی هیچ‌وقت زمان و حوصله این کار را نداشتید، حالا دیگر باشگاه در دستان شما است. کافی است با چند کلیک در دوره کلاس یوگا آنلاین رایگان شرکت کرده و آرامش، انرژی مثبت و سلامتی را به خود هدیه دهید.

 

: اشتراک گذاری

جستجوی مطالب